Pubblicazioni

Stefano DI TORE Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-8
ISSN:2785-5104.
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
LEARNING AND EMOTIONAL-AFFECTIVE MUSEUM EXPERIENCE VIA TEXTUAL SENTIMENT ANALYSIS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Vol 8, No 2 (2024). Pag.1-16
ISSN:2532-3296.
Fominska, Iana; Bilotti, Umberto; DI TORE, Stefano; Iovane, Gerardo
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1099
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Approaches to Identifying Emotions and Affections During the Museum Learning Experience in the Context of the Future Internet
FUTURE INTERNET. Vol. 16. Pag.417-443
ISSN:1999-5903.
Fominska, Iana; DI TORE, Stefano; Nappi, Michele; Iovane, Gerardo; Sibilio, Maurizio; Gelo, Angela
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/fi16110417
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 8. Pag.1-16
ISSN:2532-3296.
Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia; Capodanno, Flavia; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7
ISSN:0747-5632.
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-11
ISSN:2785-5104.
Zappalà, Emanuela; Beatini, Veronica; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i3
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)