Stefano DI TORE | Pubblicazioni
Stefano DI TORE Pubblicazioni
401939Bridging Tradition and Innovation: Transformative Educational Practices in Museums with AI and VR
2025 | |
Articolo in rivista | |
Bridging Tradition and Innovation: Transformative Educational Practices in Museums with AI and VR COMPUTERS. Pag.1-13 ISSN:2073-431X. | |
Todino, Michele Domenico; Pitri, Eliza; Fella, Argyro; Michaelidou, Antonia; Campitiello, Lucia; Placanica, Francesca; Di Tore, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
405695Valuing the material in the immaterial: The MUSeum Editor for accessibility and cultural heritage.
2025 | |
Articolo in rivista | |
Valuing the material in the immaterial: The MUSeum Editor for accessibility and cultural heritage. L' INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE. Vol. 24. Pag.41-56 ISSN:2724-2242. | |
Bilotti, Umberto; Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; Fella, Argyro; Di Tore, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14605/ISS2432503 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 8. Pag.1-16 ISSN:2532-3296. | |
Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia; Capodanno, Flavia; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-8 ISSN:2785-5104. | |
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7 ISSN:0747-5632. | |
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
368768Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study
2024 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-11 ISSN:2785-5104. | |
Zappalà, Emanuela; Beatini, Veronica; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i3 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
LEARNING AND EMOTIONAL-AFFECTIVE MUSEUM EXPERIENCE VIA TEXTUAL SENTIMENT ANALYSIS GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Vol 8, No 2 (2024). Pag.1-16 ISSN:2532-3296. | |
Fominska, Iana; Bilotti, Umberto; DI TORE, Stefano; Iovane, Gerardo | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1099 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Approaches to Identifying Emotions and Affections During the Museum Learning Experience in the Context of the Future Internet FUTURE INTERNET. Vol. 16. Pag.417-443 ISSN:1999-5903. | |
Fominska, Iana; DI TORE, Stefano; Nappi, Michele; Iovane, Gerardo; Sibilio, Maurizio; Gelo, Angela | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/fi16110417 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-8 ISSN:1947-3494. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.330423 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
HOW SERIOUS CAN PROMOTE INCLUSION, HISTORY AND CULTURAL HERITAGE THROUGH THE VIRTUAL REALITY JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 1. Pag.1-8 ISSN:2785-5104. | |
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
L'IMPORTANZA DELL'UNCANNY VALLEY E DELL'EMOTIONAL DESIGN NEGLI AMBIENTI D’APPRENDIMENTO VIRTUALE: POSSIBILI IMPATTI SULLA GESTIONE DELLA RISPOSTA EMOTIVA DEL DISCENTE JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-22 ISSN:2785-5104. | |
Todino, M. D.; DI TORE, Stefano; Di Tore, P. A.; Iannaccone, A.; Sibilio, M. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v3i3.103 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Perceptual egocentrism and mental rotation in primary school age: the invisible man paradigm proposal. Journal of Inclusive Methodology and Technology in Learning and Teaching, 3(1). https://doi.org/10.32043/jimtlt.v3i1.75 JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-7 ISSN:2785-5104. | |
DI TORE, PIO ALFREDO; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v3i1.75 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
La tutela e la promozione del patrimonio culturale attraverso la scansione 3D dei reperti archeologici ARCHEOLOGIE TRA ORIENTE E OCCIDENTE. Pag.1-7 ISSN:2974-7651. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.6093/archeologie/10838 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Todino, M. D., Di Tore, S., Di Tore, P. A., Iannaccone, A. ., & Sibilio, M. (2023). L’ importanza dell’Uncanny Valley e dell’Emotional Design negli ambienti d’apprendimento virtuale: possibili impatti sulla gestione della risposta emotiva del discente. Journal of Inclusive Methodology and Technology in Learning and Teaching, 3(3). https://doi.org/10.32043/jimtlt.v3i3.103 JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-22 ISSN:2785-5104. | |
Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v3i3.103 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2. Pag.246-260 ISSN:2282-5061. | |
Todino, Michele Domenico; Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes02202223 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: A PRE-LIMINARY SURVEY TO DETECT THE ACCESSIBILITY OF THE INCLUSIVE VIRTUAL MUSEUM JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-8 ISSN:2785-5104. | |
Campitiello, Lucia; Lecce, Amelia; Bilotti, Umberto; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-8 ISSN:2785-5104. | |
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
How to weave virtual reality and the process of creative inhibition in didactic IUL RESEARCH. Vol. 4 (7). Pag.242-253 ISSN:2723-9586. | |
Beatini, Veronica; Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; Di Tore, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.57568/iulresearch.v4i7.380 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Accessibilità, Digital Twin e Philosophy of Design: il progetto ScanItalytra nuove prospettive di accesso al patrimonio storico, artistico e culturalee nuove questioni semiotiche ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.35-40 ISSN:2282-5061. | |
DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Schiavo, Fabrizio; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Augmented reality to promote cultural accessibility JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-9 ISSN:2785-5104. | |
Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Schiavo, Fabrizio; Marras, Arianna; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-7 ISSN:2785-5104. | |
Todino, Michele Domenico; Alfredo Di Tore, M. D.; Stefano Di Tore, ; Campitiello, Lucia; Fabrizio, Schiavo | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 2. Pag.1-4 ISSN:2785-5104. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
230098EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM
2022 | |
Articolo in rivista | |
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 1. Pag.1-10 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; Alfredo Di Tore, Pio; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-14 ISSN:2532-3296. | |
DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.14-25 ISSN:1947-3494. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309713 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 7. Pag.01-17 ISSN:2504-284X. | |
Bonaiuti, G.; Campitiello, L.; Di Tore, S.; Marras, A. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2022.1005669 Codice identificativo ISI: WOS:000876480900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140886707 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
237258Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità
2022 | |
Articolo in rivista | |
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità MEDIA EDUCATION. Vol. 13. Pag.109-120 ISSN:2038-3002. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.36253/me-12662 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 6. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i3.736 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
257233MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE
2022 | |
Articolo in rivista | |
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Lecce, Amelia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Emobot Character: Tecnologie Semplesse per favorire lo sviluppo delle social skills in studenti con disturbo dello spettro autistico NUOVA SECONDARIA. Pag.23-31 ISSN:1828-4582. | |
DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills:Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.55-67 ISSN:1947-3494. | |
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309717 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-13 ISSN:1947-3494. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309712 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 19. Pag.544-554 ISSN:2279-7505. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): https://doi.org/10.7346/-fei-XIX-01-21_48 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici MIZAR. Vol. 15. Pag.212-216 ISSN:2499-5835. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1285/i24995835v2021n15p212 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Didattica a distanza e cyber attacchi: quale formazione per i docenti? NUOVA SECONDARIA. Vol. 5. Pag.140-153 ISSN:1828-4582. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano; Scarinci, Alessia | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 4. Pag.1-11 ISSN:2532-3296. | |
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.8-16 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v5i3.434 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot MIZAR. Vol. 15. Pag.15-20 ISSN:2499-5835. | |
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1285/i24995835v2021n15p15 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school FORM@RE. Pag.86-102 ISSN:1825-7321. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/form-9833 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2. Pag.169-189 ISSN:2282-6041. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes-02-2020-12 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Simplex didactics: promoting transversal learning through the training of perspective taking JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 16. Pag.34-49 ISSN:1971-8829. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135259 Codice identificativo ISI: WOS:000609016300005 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85092134048 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Media Education e formazione docenti: contestualizzare le esperienze videoludiche dei propri studenti STUDI SULLA FORMAZIONE. Vol. 23. Pag.345-355 ISSN:2036-6981. | |
Todino, Michele Domenico; DE SIMONE, Giuseppe; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
157920Le wearable technologies e la metafora dei sei cappelli per pensarea supporto del seamless learning
2019 | |
Articolo in rivista | |
Le wearable technologies e la metafora dei sei cappelli per pensarea supporto del seamless learning PROFESSIONALITÀ. Vol. Numero 4/II – 2019. Pag.118-132 ISSN:0392-2790. | |
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Plutino, Antonina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Disuffo: Design, prototipazione e sviluppo di un robot didattico open-source FORM@RE. Pag.106-116 ISSN:1825-7321. | |
DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/formare-24446 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Didattica e Dislessia: Un uso vicariante dei nuovi media per favorire la lettura CQIA RIVISTA. Pag.50-68 ISSN:2039-4039. | |
DI TORE, Stefano; Lazzari, Marco; I CARALT, JORDI CONESA; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Simplex approaches to develop reading competence in primary school EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.33-48 ISSN:2038-9442. | |
DI TORE, Stefano; Zollo, Iolanda; Todino, MICHELE DOMENICO; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
A Typical Development of Reading Skills in the Italian Primary School: Educational and Technological Perspectives MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES. Pag.141-149 ISSN:2039-9340. | |
DI TORE, Stefano; Maffei, Sara; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/mjss.2016.v7n4p141 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
SIM Scuola Italiana Moderna SCUOLA ITALIANA MODERNA. Pag.81-84 ISSN:0036-9888. | |
DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Design and Development of an Inclusive Learning Videogames Aimed to Promote the Development of Reading and Writing Skills. INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 7. Pag.34-47 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Zollo, Iolanda; Maffei, S.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
L'invisibile tecnologia della parola: design e sviluppo di un software per dislessici TD TECNOLOGIE DIDATTICHE. Vol. 23(1). Pag.33-41 ISSN:1970-061X. | |
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Visuo-spatial attention and reading abilities: an action game prototype for dyslexic children REM. Vol. 7. Pag.1-10 ISSN:2037-0830. | |
Mangione, Giuseppina Rita; Luca, Andrea Ludovico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0004 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Educational technology for inclusion: Design of an educational software for individuals with autism spectrum disorders REM. Pag.48-56 ISSN:2037-0830. | |
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0016 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Educational technology for inclusion: Design of an educational softwarefor individuals with autism spectrum disorders REM. Vol. 7. Pag.1-9 ISSN:2037-0849. | |
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Educare seamlessly. Dalla visione integrata delle teorie alle esperienze della comunità pedagogica italiana. Educating seamlessly. From the integrated view of theories to the experiences of the Italian pedagogical community. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. 14. Pag.35-48 ISSN:2038-9736. | |
Mangione, Giuseppina Rita; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Corona, Felice | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Measuring the Reading Abilities of Dyslexic Children through a Visual Game INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. Volume 10, Issue 7: "ALICE 2014", 2015. Pag.47-54 ISSN:1863-0383. | |
Ludovico, Luca Andrea; DI TORE, PIO ALFREDO; Mangione, Giuseppina Rita; DI TORE, Stefano; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v10i7.4625 Codice identificativo ISI: WOS:000366989700007 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84930065146 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
IKEWYSE – I KNOW WHAT YOU SEE AN EDUCATIONAL TOOL FOR PERSPECTIVE-TAKING SKILLS JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 10. Pag.69-86 ISSN:1826-6223. | |
Pio Alfredo Di, Tore; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice; Jordi Conesa, Caralt | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84907821160 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Tecnologie a supporto della didattica del movimento SCUOLA ITALIANA MODERNA. Pag.79-80 ISSN:0036-9888. | |
Di Tore, S.; Vastola, R.; Sibilio, M. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
El espacio empático en la educación: representación del espacio y empatía, de Piaget a la didáctica de la “simplicidad” REVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN INFANTIL. Vol. 3. Pag.95-113 ISSN:2255-0666. | |
Pio Alfredo Di, Tore; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Spazio, movimento, prospettiva ed empatia: un prototipo di videogame didattico FORM@RE. Vol. 14. Pag.43-61 ISSN:1825-7321. | |
DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/formare-15272 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Dislessia e videogames: Il potenziale didattico dei videogiochi MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES. Vol. 5. Pag.1165-1171 ISSN:2039-9340. | |
DI TORE, Stefano; Fulgione, MARISTELLA DOROTEA RITA; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/mjss.2014.v5n23p1165 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84910104959 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education REM. Vol. 2. Pag.123-133 ISSN:2037-0849. | |
Aiello, Paola; Carenzio, Alessandra; Di Gennaro, Diana Carmela; Di Tore, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.27-35 ISSN:2038-9442. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Digital Umwelt: Towards a Didactic Use of Natural Interfaces INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4; 1. Pag.38-46 ISSN:1947-3494. | |
Pio Alfredo Di, Tore; Nadia, Carlomagno; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4. Pag.19-37 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Body, movement and space for a simplex didactics EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.97-111 ISSN:2284-015X. | |
Sibilio, Maurizio; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
100372How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’experience?
2013 | |
Articolo in rivista | |
How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’experience? REM. Pag.81-89 ISSN:2037-0830. | |
Ferrari, ; Simona:, Carlomagno; Nadia, ; DI TORE, Stefano; Rivoltella, Pier Cesare | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.107-122 ISSN:2282-5061. | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Natural user interfaces as a powerful tool for courseware design in physical education JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Pag.105-114 ISSN:1826-6223. | |
Di Tore, Pio Alfredo; Discepolo, Tiziana; DI TORE, Stefano | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84878267591 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
63621Augmented body
2012 | |
Articolo in rivista | |
Augmented body HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES REVIEW. Vol. 1(4). Pag.1-6 ISSN:2165-6258. | |
DI TORE, Stefano; D'Elia, Francesca | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model JOURNAL OF EMERGING TRENDS IN EDUCATIONAL RESEARCH AND POLICY STUDIES. Vol. 3. Pag.358-364 ISSN:2141-6990. | |
Cozzarelli, Carla; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa; Palumbo, Carmen; Corona, Felice | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Didactics, movement and technology: new frontiers of the human-machine interaction JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7. Pag.178-183 ISSN:1988-5202. | |
DI TORE, S.; D’Elia, F.; Aiello, P.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84860260990 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
Di Tore, S.; Aiello, P.; Palumbo, C.; Vastola, R.; Raiola, G.; D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 1:(2). Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Physical Education and sport in campania region SPORT SCIENCE. Vol. 5. Pag.32-35 ISSN:1840-3670. | |
Di Tore, S.; Carlomagno, N.; Gomez Paloma, F; Macchi, C; Raiola, Gaetano; Cecoro, C; Sibilio, M. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84864060555 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning E-LEARNING AND DIGITAL MEDIA. Vol. 9(3). Pag.317-324 ISSN:2042-7530. | |
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.2304/elea.2012.9.3.317 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865388517 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. vol 1, n2. Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Pio Alfredo Di, Tore; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p165 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Palumbo, Carmen; Vastola, Rodolfo; Raiola, Gaetano; D'Elia, Francesca; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 3(2). Pag.58-63 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Di Tore, A.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jdldc.2012040104 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
53830Implied Neuropedagogy and symbolic interactionism an interpretative system for the gesture language
2012 | |
Articolo in rivista | |
Implied Neuropedagogy and symbolic interactionism an interpretative system for the gesture language CONTINENTAL JOURNAL OF MEDICAL RESEARCH. Vol. 6. Pag.11-18 ISSN:2141-4211. | |
Corona, Felice; DI TORE, Stefano; Cozzarelli, Carla | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5707/cjmedres.2012.6.2.10.18 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7/2. Pag.489-494 ISSN:1988-5202. | |
Vastola, Rodolfo; Sgambelluri, Rosa; DI TORE, Stefano; Buglione, A.; Prosperi, R.; Cecoro, Gilda; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4100/jhse.2012.72.13 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84904039060 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching-learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. 11/2. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
New Technologies for Motor Didactics (IND. COPERNICUS) BEDEN EGITIMI VE SPOR BILIM DERGISI. Vol. 13 (2). Pag.154-159 ISSN:1300-9915. | |
Nadia, Carlomagno; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa; Veronica, Fragnito; GOMEZ PALOMA, Filippo | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.81-85 ISSN:1453-1194. | |
D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, Halil; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.77-80 ISSN:1453-1194. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Vastola, Rodolfo; R., Prosperi; GOMEZ PALOMA, Filippo; C., Macchi; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test. (ind. SCOPUS) JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
The potentials of bodily experience in the meaningful Learning:a teaching-methodological hypothesis for a dynamic construction of concepts INTERNATIONAL JOURNAL OF ARTS & SCIENCES. Vol. 4(8). Pag.409-414 ISSN:1557-718X. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Carlomagno, N. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. SCIENTIFIC REPORT SERIES PHYSICAL EDUCATION AND SPORT, Vol. 15. Pag.222-224 ISSN:1453-1194. | |
D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, H.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7752/pesh.2011.15018 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
40427Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming
2010 | |
Articolo in rivista | |
Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION AND DEVELOPMENTAL STUDIES. Vol. 7. Pag.50-61 ISSN:0794-5760. | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; M., Nicodemo; Sgambelluri, Rosa; Ambretti, Antinea; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
The assessment-prediction capacities of teachers during physical activities in the primary school in Italy: analysis of the relationship between expected energy expenditure and actual energy expenditure during a light physical activity lasting 15 minutes. (ind. SCOPUS) SPORT SCIENCE. Vol. 3. Pag.7-10 ISSN:1840-3670. | |
Carlomagno, N.; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Raiola, Gaetano; Prosperi, R.; Macchi, C. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865244864 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Energy expenditure implications in the use of teaching methodologies: possible influence of the laboratory focused on body and movement in improving wellness in primary school students SPORTEKSPERT. Vol. 3(2). Pag.37-40 ISSN:1840-3638. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |