Stefano DI TORE | Pubblicazioni
Stefano DI TORE Pubblicazioni
230098EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM
2022 | |
Articolo in rivista | |
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 1. Pag.1-10 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; Alfredo Di Tore, Pio; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
237258Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità
2022 | |
Articolo in rivista | |
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità MEDIA EDUCATION. Vol. 13. Pag.109-120 ISSN:2038-3002. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.36253/me-12662 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-14 ISSN:2532-3296. | |
DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
257233MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE
2022 | |
Articolo in rivista | |
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Lecce, Amelia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 7. Pag.01-17 ISSN:2504-284X. | |
Bonaiuti, G.; Campitiello, L.; Di Tore, S.; Marras, A. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2022.1005669 Codice identificativo ISI: WOS:000876480900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140886707 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.14-25 ISSN:1947-3494. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309713 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 2. Pag.1-4 ISSN:2785-5104. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 6. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i3.736 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills:Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.55-67 ISSN:1947-3494. | |
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309717 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-13 ISSN:1947-3494. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309712 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Emobot Character: Tecnologie Semplesse per favorire lo sviluppo delle social skills in studenti con disturbo dello spettro autistico NUOVA SECONDARIA. Pag.23-31 ISSN:1828-4582. | |
DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |