Emanuela Zappalà | Pubblicazioni
Emanuela Zappalà Pubblicazioni
298348FUTURE SUPPORT TEACHERS’ PERSPECTIVE ON TEACHING AND INCLUSIVE POTENTIAL OF ICT AND VIDEOGAMES
2023 | |
Articolo in rivista | |
FUTURE SUPPORT TEACHERS’ PERSPECTIVE ON TEACHING AND INCLUSIVE POTENTIAL OF ICT AND VIDEOGAMES JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-18 ISSN:2785-5104. | |
Zappala, Emanuela; Viola, Ilaria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
CAA e didattica: nuove prospettive di progettazione inclusiva per studenti con Disturbo dello Spettro Autistico Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.7-25 ISSN:2038-3282. | |
Galdieri, Michela; Zappala', Emanuela; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_15101 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Future support teachers’ opinions about their role on inclusion of students with ASD. An exploratory study to determine training impact EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.342-357 ISSN:2284-015X. | |
Zappala', Emanuela; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Favorire la qualità dell’inclusione nei servizi educativi per l’infanzia. Spunti metodologici in ottica eco-sistemica Q-TIMES WEBMAGAZINE. Pag.63-81 ISSN:2038-3282. | |
Zappala, Emanuela; Capodanno, Flavia; Zollo, Iolanda | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_15306 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
When the gaming gets serious. Reflections on student agency within inclusive virtual learning environments JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-9 ISSN:2785-5104. | |
Zappala, Emanuela | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY. In: ICERI2023 Proceedings Pag.6844-6850 ISBN:978-84-09-55942-8 | |
16th annual International Conference of Education, Research and Innovation Seville, Spain 13-15 November, 2023 | |
Zappala, Emanuela; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/iceri.2023.1707 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
282818Shifting from the Discrete to the Continuum: How Are Italian Universities Facing the Challenge?
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Shifting from the Discrete to the Continuum: How Are Italian Universities Facing the Challenge?. In: Universal Access in Human-Computer Interaction Cham Springer Pag.173-189 ISBN:978-3-031-35896-8; 978-3-031-35897-5 | |
HCII 2023 Copenhagen 23-28 Luglio | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, Diana Carmela; Pace, Erika Marie; Zappala, Emanuela; Capodanno, Flavia | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-35897-5_13 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Strategie didattiche visive per allievi con Disturbo dello Spettro Autistico. In Processi cooperativi per l’inclusione. Suggestioni didattiche per l’autismo e prospettive di coesione territoriale Pag.45-57 ISBN:9788835156581 | |
Zappala, Emanuela | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Il curricolo nella progettazione educativa. Spazi, tempi e attività. In Pedagogia speciale. Infanzia e servizi educativi inclusivi Pag.105-128 Milano Franco Angeli. ISBN:9788835148395 | |
Zappala', Emanuela | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |