Pubblicazioni

Giovannina ALBANO Pubblicazioni


2020
Articolo in rivista
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 1. Pag.65-71
ISSN:1971-8829.
Albano, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.; Pierri, A.; Polo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135201
Codice identificativo ISI: WOS:000536959900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085312340
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
An online environment for promoting mathematical argumentation in primary school
THE JOURNAL OF COMPUTERS IN MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING. Vol. 39(3). Pag.185-206
ISSN:0731-9258.
Albano, Giovannina; Capobianco, Giovanni; Dello Iacono, Umberto
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Digital Inquiry Through Games
TECHNOLOGY, KNOWLEDGE AND LEARNING. Pag.577-595
ISSN:2211-1662.
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Dello Iacono, Umberto
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10758-020-09459-1
Codice identificativo ISI: WOS:000559633900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85089286780
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
E-learning for fostering the growth of students responsible for their own learning: didactic organization and theoretical reflections
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 8, Special Issue. Pag.9-19
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Sabena, Cristina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Formative assessment workshops as a tool to support pre-service teacher education on argumentation
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 7, Special Issue. Pag.205-216
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna; Sabena, Cristina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling..
In: Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom. Pag.123-130
Seventh ERME Topic Confer- ence on Language in the Mathematics Classroom
Montpellier, France Feb 2020
Albano, G.; Coppola, C.; Pierri, Anna; DELLO IACONO, Umberto
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops.
In: Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 DuEPublico, Duisburg-Essen Publications Online Pag.155-162
ISBN:978-3-940402-23-3
International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14
Essen, Germany July 22-25, 2019
Albano, G.; Pierri, A.; Sabena, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.17185/duepublico/70753
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Structured online teachers’ collaboration for fostering professional development..
In: Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups - ICMI Study 25 Conference Proceedings Pag.573-580
ICMI Study 25
Lisbon, Portugal February 3-7, 2020
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Pierri, A.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
A technological storytelling approach to nurture mathematical argumentation.
In: CSEDU Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education H. Chad Lane, Susan Zvacek and James Uhomoibhi Pag.420-427
ISBN:978-989-758-417-6
CSEDU 2020 Computer Supported Education
Online event due COVID-19 May 2 - 4, 2020
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.
Codice identificativo ISI: WOS:000777617400045
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091455072
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Comunità di insegnanti e collaborazione attiva per percorsi di formazione.
In: Professione insegnante: quali strategie per la formazione? -TOMO 1- Atti Convegno CRUI-GEO 15-17 giugno 2020. Napoli Casa Editrice Guida Vol.TOMO 1, Pag.721-727
ISBN:9788868668105
Convegno CRUI-GEO Professione insegnante: quali strategie per la formazione?
Università di Napoli "Federico II 15-17 giugno 2020
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DI CRESCENZO, Antonio; Miranda, Annamaria; Vincenzi, Giovanni
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Domande a risposta aperta e valutazione automatica in ambienti digitali: una proposta metodologica a partire dalla Matematica.
In AA.VV. Implementazione e miglioramento del dato. II Seminario “I dati INVALSI: uno strumento per la ricerca” Pag.112-130 Franco Angeli.
ISBN:9788835101802
Albano, Giovannina; Umberto Dello, Iacono
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Curatela
Curatore/i di E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA. Di Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, CristinaPag.1-106
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, Cristina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)