Giovannina ALBANO | Pubblicazioni
Giovannina ALBANO Pubblicazioni
2020 | |
Articolo in rivista | |
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 1. Pag.65-71 ISSN:1971-8829. | |
Albano, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.; Pierri, A.; Polo, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135201 Codice identificativo ISI: WOS:000536959900008 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085312340 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
An online environment for promoting mathematical argumentation in primary school THE JOURNAL OF COMPUTERS IN MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING. Vol. 39(3). Pag.185-206 ISSN:0731-9258. | |
Albano, Giovannina; Capobianco, Giovanni; Dello Iacono, Umberto | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Digital Inquiry Through Games TECHNOLOGY, KNOWLEDGE AND LEARNING. Pag.577-595 ISSN:2211-1662. | |
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Dello Iacono, Umberto | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10758-020-09459-1 Codice identificativo ISI: WOS:000559633900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85089286780 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
E-learning for fostering the growth of students responsible for their own learning: didactic organization and theoretical reflections QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 8, Special Issue. Pag.9-19 ISSN:1592-4424. | |
Albano, Giovannina; Sabena, Cristina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
190444Formative assessment workshops as a tool to support pre-service teacher education on argumentation
2020 | |
Articolo in rivista | |
Formative assessment workshops as a tool to support pre-service teacher education on argumentation QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 7, Special Issue. Pag.205-216 ISSN:1592-4424. | |
Albano, Giovannina; Pierri, Anna; Sabena, Cristina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling.. In: Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom. Pag.123-130 | |
Seventh ERME Topic Confer- ence on Language in the Mathematics Classroom Montpellier, France Feb 2020 | |
Albano, G.; Coppola, C.; Pierri, Anna; DELLO IACONO, Umberto | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
182381Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops. In: Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 DuEPublico, Duisburg-Essen Publications Online Pag.155-162 ISBN:978-3-940402-23-3 | |
International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 Essen, Germany July 22-25, 2019 | |
Albano, G.; Pierri, A.; Sabena, C. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.17185/duepublico/70753 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Structured online teachers’ collaboration for fostering professional development.. In: Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups - ICMI Study 25 Conference Proceedings Pag.573-580 | |
ICMI Study 25 Lisbon, Portugal February 3-7, 2020 | |
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Pierri, A. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A technological storytelling approach to nurture mathematical argumentation. In: CSEDU Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education H. Chad Lane, Susan Zvacek and James Uhomoibhi Pag.420-427 ISBN:978-989-758-417-6 | |
CSEDU 2020 Computer Supported Education Online event due COVID-19 May 2 - 4, 2020 | |
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G. | |
Codice identificativo ISI: WOS:000777617400045 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091455072 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Comunità di insegnanti e collaborazione attiva per percorsi di formazione. In: Professione insegnante: quali strategie per la formazione? -TOMO 1- Atti Convegno CRUI-GEO 15-17 giugno 2020. Napoli Casa Editrice Guida Vol.TOMO 1, Pag.721-727 ISBN:9788868668105 | |
Convegno CRUI-GEO Professione insegnante: quali strategie per la formazione? Università di Napoli "Federico II 15-17 giugno 2020 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DI CRESCENZO, Antonio; Miranda, Annamaria; Vincenzi, Giovanni | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Domande a risposta aperta e valutazione automatica in ambienti digitali: una proposta metodologica a partire dalla Matematica. In AA.VV. Implementazione e miglioramento del dato. II Seminario “I dati INVALSI: uno strumento per la ricerca” Pag.112-130 Franco Angeli. ISBN:9788835101802 | |
Albano, Giovannina; Umberto Dello, Iacono | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Curatela | |
Curatore/i di E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA. Di Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, CristinaPag.1-106 | |
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, Cristina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |