Pubblicazioni

Cristina COPPOLA Pubblicazioni


2015
Articolo in rivista
Mereological foundations of point-free geometry via multi-valued logic.
LOGIC AND LOGICAL PHILOSOPHY. Vol. 24. Pag.535-553
ISSN:1425-3305.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo
Digital Object Identifier (DOI): 10.12775/LLP.2015.019
Codice identificativo ISI: WOS:000410166600008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84962129329
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Linguaggio e sue interpretazioni: il "gioco dei mondi" in una classe di scuola primaria
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 38 A-B N.3. Pag.300-320
ISSN:1123-7570.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in Atti di convegno
I futuri maestri e la matematica.
In: Atti del XX Congresso dell'Unione Matematica Italiana Pag.209-209
XX Congresso dell'Unione Matematica Italiana
Siena 7-12 settembre 2015
Coppola, Cristina; DI MARTINO, Pietro; Pacelli, Tiziana; Sabena, Cristina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in Atti di convegno
Reading data from graphs: a study on the role of language..
In: Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) ERME Pag.1326-1332
ISBN:978-80-7290-844-8
the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9)
Prague, Czech Republic 4-8 February 2015
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000466853902002
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in Atti di convegno
Crucial events in pre- service primary teachers’ mathematical experience..
In: Proceedings of 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Hobart, Australia Hobart, Australia Beswick, K., Muir, T., & Wells, J. (Eds.) Vol.Vol. 2, Pag.201-208
ISBN:978-1-326-66413-8
39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Hobart, Australia 2015
Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana; Di Martino, Pietro; Sabena, Cristina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities.
In Educational Contexts and Borders through a Cultural Lens: Looking Inside, Viewing Outside Pag.163-176 Springer.
ISBN:978-331918765-5; 978-331918764-8
Coppola, C.; Mollo, M.; Pacelli, T.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-319-18765-5_12
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85065332139
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)