PAOLA AIELLO | Pubblicazioni
PAOLA AIELLO Pubblicazioni
130771Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms
2015 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms. In: Seventeenth Annual International Conference on Education Pag.179-179 | |
17th Annual International Conference Education Athens (Greece) 18-21 maggio 2015 | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Inclusion and teacher education for specialneeds in Italy and Hungary EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.79-89 ISSN:2279-9605. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Ildikó, Koós; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH. Pag.71-87 ISSN:1694-2116. | |
Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Piscopo, Suzanne | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Traiettorie non lineari per una scuola inclusiva. In Formazione e ricerca per una didattica inclusiva Pag.19-40 Milano FrancoAngeli. ISBN:9788891728296 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles. In ATHENS INSTITUTE FOR EDUCATION AND RESEARCH - ATINER ATINER's Conference Paper Series EDU2015-1634 Pag.3-14 | |
Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Curatela | |
Curatore/i di Formazione e ricerca per una didattica inclusiva. Di Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola Milano ISBN:978-88-917-2829-6 | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |