Pubblicazioni

PAOLA AIELLO Pubblicazioni


2023
Articolo in rivista
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe
CAMBRIDGE JOURNAL OF EDUCATION. Pag.1-18
ISSN:1469-3577.
Aiello, P.; Pace, E. M.; Sharma, U.; Rangarajan, R.; Sokal, L.; May, F.; Gonzalez Gil, F.; Loreman, T.; Malak, S.; Martín, E.; Mcilroy, A.; Schwab, Susanne
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0305764X.2022.2159013
Codice identificativo ISI: WOS:000912665800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85146718852
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Scelgo dunque sono. Orientamento, scelta e agentività.
NUOVA SECONDARIA. Vol. 6. Pag.169-180
ISSN:1828-4582.
Aiello, Paola; Sabatano, Fausta; Capodanno, Flavia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Future support teachers’ opinions about their role on inclusion of students with ASD. An exploratory study to determine training impact
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.342-357
ISSN:2284-015X.
Zappala', Emanuela; Aiello, Paola
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
La scuola come organizzazione sistemica: le potenzialità dell’Appreciative inquiryper un’inclusione di qualità
Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.26-38
ISSN:2038-3282.
Capodanno, Flavia; Aiello, Paola
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_15102
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
INCLUSIVE DESIGN, STORYTELLING AND TEACHER TRAINING.
In: EDULEARN23 Proceedings IATED Pag.5466-5470
ISBN:978-84-09-52151-7
15th International Conference on Education and New Learning Technologies
Palma, Spain 3-5 July, 2023
Aiello, Paola; Sabatano, Fausta; Viola, Ilaria; Capodanno, Flavia
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/edulearn.2023.1434
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Shifting from the Discrete to the Continuum: How Are Italian Universities Facing the Challenge?.
In: Universal Access in Human-Computer Interaction Cham Springer Pag.173-189
ISBN:978-3-031-35896-8; 978-3-031-35897-5
HCII 2023
Copenhagen 23-28 Luglio
Aiello, Paola; DI GENNARO, Diana Carmela; Pace, Erika Marie; Zappala, Emanuela; Capodanno, Flavia
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-35897-5_13
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)