PAOLA AIELLO | Pubblicazioni
PAOLA AIELLO Pubblicazioni
322359La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa
2024 | |
Articolo in rivista | |
La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.652-673 ISSN:2038-3282. | |
Galdieri, Michela; Zappalà, Emanuela; Iannaccone, Antonio; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_16148 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Le potenzialità educative e inclusive del Group-based Early Start Denver Model. Un progetto di ricerca e formazione nelle scuole dell’infanzia EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.83-94 ISSN:2038-9442. | |
Zappalà, Emanuela; Sabatano, Fausta; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
334758Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa
2024 | |
Articolo in rivista | |
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.114-133 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7 ISSN:0747-5632. | |
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Future Support Teachers’ Intentions to Adopt and Use Technology with Students with ASD. In: Artificial Intelligence with and for Learning Sciences. Past, Present, and Future Horizons. WAILS 2024 Springer Pag.79-88 ISBN:978-3-031-57401-6; 978-3-031-57402-3 | |
WAILS 2024 The 1st Workshop on Artificial Intelligence with and for Learning Sciences: Past, Present, and Future Horizons Salerno 18-19 Gennaio 2024 | |
Zappalà, Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-57402-3_9 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe CAMBRIDGE JOURNAL OF EDUCATION. Pag.1-18 ISSN:1469-3577. | |
Aiello, P.; Pace, E. M.; Sharma, U.; Rangarajan, R.; Sokal, L.; May, F.; Gonzalez Gil, F.; Loreman, T.; Malak, S.; Martín, E.; Mcilroy, A.; Schwab, Susanne | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0305764X.2022.2159013 Codice identificativo ISI: WOS:000912665800001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85146718852 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Future support teachers’ opinions about their role on inclusion of students with ASD. An exploratory study to determine training impact EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.342-357 ISSN:2284-015X. | |
Zappala', Emanuela; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Scelgo dunque sono. Orientamento, scelta e agentività. NUOVA SECONDARIA. Vol. 6. Pag.169-180 ISSN:1828-4582. | |
Aiello, Paola; Sabatano, Fausta; Capodanno, Flavia | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
La scuola come organizzazione sistemica: le potenzialità dell’Appreciative inquiryper un’inclusione di qualità Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.26-38 ISSN:2038-3282. | |
Capodanno, Flavia; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_15102 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
INCLUSIVE DESIGN, STORYTELLING AND TEACHER TRAINING. In: EDULEARN23 Proceedings IATED Pag.5466-5470 ISBN:978-84-09-52151-7 | |
15th International Conference on Education and New Learning Technologies Palma, Spain 3-5 July, 2023 | |
Aiello, Paola; Sabatano, Fausta; Viola, Ilaria; Capodanno, Flavia | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/edulearn.2023.1434 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
282818Shifting from the Discrete to the Continuum: How Are Italian Universities Facing the Challenge?
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Shifting from the Discrete to the Continuum: How Are Italian Universities Facing the Challenge?. In: Universal Access in Human-Computer Interaction Cham Springer Pag.173-189 ISBN:978-3-031-35896-8; 978-3-031-35897-5 | |
HCII 2023 Copenhagen 23-28 Luglio | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, Diana Carmela; Pace, Erika Marie; Zappala, Emanuela; Capodanno, Flavia | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-35897-5_13 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Progettare contesti di apprendimento per l’inclusione degli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico. Un’indagine esplorativa sulle opinioni dei futuri docenti di sostegno ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. X. Pag.111-121 ISSN:2282-5061. | |
Zappala', Emanuela; DI GENNARO, Diana Carmela; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Quali sono le caratteristiche di un insegnante specializzato di qualità? Suggestioni da uno studio qualitativo NUOVA SECONDARIA. Vol. 5. Pag.36-54 ISSN:1828-4582. | |
Zollo, Iolanda; Viola, Ilaria; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Pedagogia-didattica e saperi disciplinari: quale punto di congiunzione in ottica inclusiva? NUOVA SECONDARIA. Vol. 6. Pag.120-127 ISSN:1828-4582. | |
Aiello, Paola; Zollo, Iolanda | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
230060EVIDENCE-BASED VIDEOGAME TO FOSTER INCLUSION OF PUPILS WITH ASD: A PRELIMINARY SYSTEMATIC REVIEW
2022 | |
Articolo in rivista | |
EVIDENCE-BASED VIDEOGAME TO FOSTER INCLUSION OF PUPILS WITH ASD: A PRELIMINARY SYSTEMATIC REVIEW GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-10 ISSN:2532-3296. | |
Zappala', Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Interventi comunitari strengths-based per promuovere l’inclusione per il benessere: alla(ri)scoperta delle risorse individuali e collettive ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. X. Pag.161-168 ISSN:2282-5061. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Vicarianza, musica e inclusione scolastica: alcune riflessioni. MIZAR. Vol. 17. Pag.64-78 ISSN:2499-5835. | |
Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Promuovere l'inclusione degli alunni con ASD sviluppando abilità sociali e capacità di Perspective Taking: una revisione sistematica preliminare. In: RICERCHE IN NEUROSCIENZE EDUCATIVE 2022. Scuola, Sport e Società Roma Edizioni Universitarie Romane Pag.148-149 ISBN:978-88-6022-438-5 | |
Research on Educational Neuroscience 2022 Roma 31 marzo-1 aprile | |
Zappalà, Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Educare in tempo di crisi. L’attualità del sistema pedagogico di Freinet nella prospettiva dell’inclusione. In: Quale scuola per i cittadini del mondo? A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle Lecce Pensa MultiMedia Pag.857-868 ISBN:9788867609024 | |
Quale scuola per i cittadini del mondo. A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle Roma novembre 2021 | |
Aiello, Paola; Sabatano, Fausta | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Pedagogical Insights to Implement the G-ESDM in Hybrid School Settings. In Ashley Courtney-Dattola Handbook of Research on Adapting Remote Learning Practices for Early Childhood and Elementary School Classrooms Pag.392-406 Igi-Global. ISBN:9781799884057 | |
Zappalà, Emanuela; Russo, Irene; Zierhut, Cynthia; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Riflessività e ricerca nella formazione ibrida dei futuri docenti di sostegno LLL. Vol. 17. Pag.23-33 ISSN:2279-9001. | |
Pace, ERIKA MARIE; Viola, Ilaria; Di Nocera Anna, Maria; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
I luoghi dell’educazione: percorsi multimediali per promuovere l’orientamento al lavoro in un’ottica inclusiva EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.93-106 ISSN:2279-9605. | |
DI GENNARO, Diana Carmela; Todino, Michele Domenico; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Integrare per includere nel curricolo 0-6. Approcci educativi e sostenibili per bambini con Disturbo dello Spettro Autistico FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 1. Pag.476-489 ISSN:2279-7505. | |
Galdieri, Michela; Zappalà, Emanuela; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
The motivation and education of future support teachers in a post-pandemic scenario FORM@RE. Vol. 21. Pag.53-68 ISSN:1825-7321. | |
Viola, Ilaria; Zappala', Emanuela; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. Pag.1-14 ISSN:1360-3116. | |
Aiello, Paola; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13603116.2021.1882056 Codice identificativo ISI: WOS:000617978700001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85100889230 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Learning through gaming in times of COVID-19: The pedagogical value of Edugames. In: ” 12th International Conference on E-Education, E-Business, E-Management, and E-Learning IC4E 2021 Pag.140-144 ISBN:978-1-4503-8854-2 | |
” 12th International Conference on E-Education, E-Business, E-Management, and E-Learning Waseda University, Japan 10-13 January 2021 | |
Viola, I.; Aiello, P.; Di Tore, S.; Sibilio, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1145/3450148.3450170 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85108177018 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Abstract in Atti di convegno | |
DESIGNING AN INCLUSIVE CURRICULUM FOR ITALIAN PRESCHOOLS WITH THE G-ESDM. In: ICERI2020 ProceedingsVol.1, Pag.3485-3485 ISBN:978-84-09-24232-0 | |
9-11 novembre 2020 | |
Zappalà, Emanuela; Aiello, Paola | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/iceri.2020.0781 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Simplex didactics: promoting transversal learning through the training of perspective taking JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 16. Pag.34-49 ISSN:1971-8829. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135259 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Il fenomeno delle transizioni nel Corso di Laurea in Scienze dell’educazione:suggestioni per il ri-orientamento degli studenti FORM@RE. Pag.295-303 ISSN:1825-7321. | |
Di Gennaro, Diana Carmela; Piro, Francesco; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Includere nonostante la/a distanza: si può? NUOVA SECONDARIA. Vol. 2, ottobre 2020. Pag.443-461 ISSN:1828-4582. | |
Pace, ERIKA MARIE; Sharma, Umesh; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Un’indagine esplorativa sull’implementazione del G-ESDM nella scuola dell’infanzia italiana ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.97-109 ISSN:2282-6041. | |
Zappalà, Emanuela; Zierhut, Cynthia; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura NUOVA SECONDARIA. Vol. 4. Pag.17-36 ISSN:1828-4582. | |
Viola, Ilaria; Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Il Group-based Early Start Denver Model nel contesto educativo italiano: uno studio di caso. In: La società per la società: ricerca, scenari, emergenze. II Tomo, Sezione SIPES Lecce Pensa MultiMedia srl Pag.19-26 ISBN:9788867607082 | |
La società per la società: ricerca, scenari, emergenze Roma 26-27 settembre 2019 | |
Agrillo, Filomena; Zappala', Emanuela; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Inclusione e formazione docente: studio sugli atteggiamenti degli insegnanti verso gli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico. In: Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze Pag.147-155 ISBN:978-88-6760-708-2 | |
Convegno internazionale SIRD "Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze" Roma 26-27 settembre 2019 | |
Di Gennaro, Diana; Girelli, Laura; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
La natura “embodied” dei processi di insegnamento/apprendimento: prospettive di ricerca sulla semplessità. In Filippo Gomez Paloma Embodiment & School Pag.73-81 | |
Aiello, Paola; Di Tore, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
200080Presentazione
2020 | |
Prefazione/Postfazione | |
Presentazione. In Emanuela Zappalà Pratiche educativo-didattiche per alunni con Disturbo dello Spettro Autistico. Approcci ecologici per l’implementazione di evidence-based practices a scuola. Pag.7-9 Lecce Pensa Editore. | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Voce (in dizionario o enciclopedia) | |
Inclusive educational principles, policies and practices in Italy. In Oxford Research Encyclopedia of Education (Curriculum and Pedagogy, Educational Politics and Policy, Educational Systems, Educational History) Pag.1-22 USA Oxford University Press. ISBN:9780190264093 | |
Aiello, Paola; Pace, Erika M. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1093/acrefore/9780190264093.013.1282 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Group-based Early Start Denver Model: An educational approach for pupils with Autism Spectrum Disorder in Italian preschools ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.155-170 ISSN:2282-6041. | |
Aiello, Paola; Agrillo, Filomena; Russo, Irene; Zappalà, Emanuela; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
160466Teacher Education e Induction Period. Agentività del docente e sostenibilità di modelli formativi
2019 | |
Articolo in rivista | |
Teacher Education e Induction Period. Agentività del docente e sostenibilità di modelli formativi NUOVA SECONDARIA. Pag.58-61 ISSN:1828-4582. | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Neuroscience and Autism Spectrum Disorder: Educational Suggestions. In: Abstract Book 20th Annual International Conference on Education Pag.161-161 ISBN:978-960-598-185-3 | |
21-24 maggio 2018 | |
Zappala', Emanuela; Aiello, Paola; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Agire didattico inclusivo: una questione di stile? PEDAGOGIA PIÙ DIDATTICA. Pag.1-5 ISSN:2421-2946. | |
Di Gennaro, Diana Carmela; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Inclusione e atteggiamenti dei docenti verso gli studenti con disturbo dello spettro autistico: suggestioni da uno studio pilota FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. XVI – 1 – 2018. Pag.177-188 ISSN:1973-4778. | |
Aiello, Paola; Di Gennaro, Diana Carmela; Girelli, Laura; Olley, John Gregory | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Improving intentions to teach in inclusive classrooms: the impact of teacher education courses on future Learning Support Teachers FORM@RE. Vol. vol. 18, n. 1. Pag.207-219 ISSN:1825-7321. | |
Aiello, Paola; Sharma, Umesh | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Facing the Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles. In Current Issues in Educational Methods and Theory in Changing World Pag.3-18 ISBN:978-960-598-209-6 | |
Pace, E. M.; Aiello, P. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Monografia o trattato scientifico | |
Ronald Gulliford. Alle origini del concetto di Bisogno Educativo Speciale. Milano FrancoAngeli ISBN:9788891762610 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
I “sensi” dell’autismo. Verso un nuovo paradigma in didattica FORM@RE. Pag.200-211 ISSN:1825-7321. | |
Iavarone, MARIA LUISA; Aiello, Paola; Militerni, Roberto; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education CQIA RIVISTA. Vol. 20. Pag.10-24 ISSN:2039-4039. | |
Aiello, Paola; Sharma, Umesh; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Dimitrov, Dimiter; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
A study on the perceptions and efficacy towards inclusive practices of teacher trainees GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. Anno X Numero 19. Pag.13-28 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, P.; Pace, E. M.; Dimitrov, D. M.; Sibilio, M. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Il concetto di autodeterminazione in una prospettiva semplessa: possibili implicazioni per l’agire didattico dei docenti EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.96-109 ISSN:2240-7758. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacyand intentions to teach in inclusive classrooms: aninternational comparison of Australian and Italianteachers EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION. Pag.1-10 ISSN:0885-6257. | |
Sharma, Umesh; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Round, Penny; Subban, Pearl | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 1. Pag.269-282 ISSN:1973-4778. | |
Hecht, Petra; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
116447Gli Atteggiamenti e la Teacher Efficacy dei docenti Italiani e Austriaci: uno Studio Comparativo
2017 | |
Articolo in rivista | |
Gli Atteggiamenti e la Teacher Efficacy dei docenti Italiani e Austriaci: uno Studio Comparativo FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Pag.269-282 ISSN:1973-4778. | |
Hecht, Petra; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment ATHENS JOURNAL OF EDUCATION. Vol. 4/4. Pag.327-338 ISSN:2241-7958. | |
Agrillo, F.; Aiello, P.; Zollo, I.; Pace, E. M.; Sibilio, M. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Creare mondi possibili. Una sfida per la pedagogia dell'inclusione. In Vicarianza e didattica. Corpo, cognizione, insegnamento Pag.267-274 Brescia La Scuola. ISBN:8835046173 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
132248Presentazione
2017 | |
Prefazione/Postfazione | |
Presentazione. In Diana Carmela Di Gennaro La funzione inclusiva dell’azione educativa: l’approccio di Samuel Gridley Howe alla disabilità di Laura Bridgman Pag.5-6 Napoli Guida Editori. ISBN:9788868663520 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
132293Presentazione
2017 | |
Prefazione/Postfazione | |
Presentazione. In Iolanda Zollo La complessità dell’educazione linguistica nel continuum della formazione Pag.7-8 Napoli Guida Editori. ISBN:9788868663537 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
131402Foreword
2017 | |
Prefazione/Postfazione | |
Foreword. In Erika Marie Pace Instilling teachers’ willingness to foster inclusive classroom practices. Can simplexity address this complexity? Pag.11-13 Lecce Pensa Editore. ISBN:8861522378 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment. In: Education Abstracts. Eighteenth Annual International Conference on Education. 16-19 May 2016, Athens, Greece Pag.28-28 ISBN:978-960-598-048-1 | |
Agrillo, Filomena; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Abstract in Atti di convegno | |
REFLECTIVE PRACTICES TO AUGMENT EFFICACY IN IMPLEMENTING INCLUSIVE PRACTICES AMONG PRESERVICE TEACHERS. In: Libro de Actas del 4th International Congress of Educational Sciences and Development Pag.233-233 | |
4th International Congress of Educational Sciences and Development Santiago de Compostela (España) 23-25 giugno 2016. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo. In: La professionalità degli insegnanti. La ricerca e le pratiche Pag.109-110 | |
Aiello, Paola; Pace, Erika Marie | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.138-160 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
La centralità delle percezioni del docente nell’agire didattico inclusivo: perché una formazione docente in chiave semplessa? GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. IX. Pag.17-28 ISSN:2038-9736. | |
Aiello, Paola; Sharma, Umesh; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Il Responsive Teaching come strategia per una didattica inclusiva FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Pag.143-152 ISSN:2279-7505. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE. Vol. 15 n.1. Pag.64-87 ISSN:1720-996X. | |
Aiello, Paola; Sharma, U.; Dimitrov, D. M.; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Contributo in Atti di convegno | |
HOW INFLUENTIAL IS A CONTINUOUS PROFESSIONALDEVELOPMENT COURSE ON TEACHER EFFICACY, ATTITUDESAND CONCERNS TOWARDS THE IMPLEMENTATION OFINCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES?. In: Proceedings of ICERI 2016 Pag.1126-1132 ISBN:9788461758951 | |
International Conference of Education, Research and Innovation Seville (Spain) 14-16 novembre 2016 | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Contributo in Atti di convegno | |
FLEXIBLE CLASSROOMS FOR INCLUSIVE EDUCATION. In: Proceedings of ICERI2016 Conference 14th-16th November 2016, Seville, Spain Pag.1674-1678 ISBN:978-84-617-5895-1 | |
ICERI2016 Seville, Spain 14th-16th November 2016 | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Autismo e digital storytelling. Le storie digitali come dispositivo didattico-educativo. In Autismo: un'altra prospettiva Pag.219-237 Aracne Editrice. ISBN:9788854895485 | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Ronald Gulliford.Special Educational Needs. Genesi di un concetto. In Storia della Pedagogia speciale. L’origine, lo sviluppo, la differenziazione Pag.503-515 ISBN:9788846743596 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
130771Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms
2015 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms. In: Seventeenth Annual International Conference on Education Pag.179-179 | |
17th Annual International Conference Education Athens (Greece) 18-21 maggio 2015 | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH. Pag.71-87 ISSN:1694-2116. | |
Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Piscopo, Suzanne | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Inclusion and teacher education for specialneeds in Italy and Hungary EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.79-89 ISSN:2279-9605. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Ildikó, Koós; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles. In ATHENS INSTITUTE FOR EDUCATION AND RESEARCH - ATINER ATINER's Conference Paper Series EDU2015-1634 Pag.3-14 | |
Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Traiettorie non lineari per una scuola inclusiva. In Formazione e ricerca per una didattica inclusiva Pag.19-40 Milano FrancoAngeli. ISBN:9788891728296 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Curatela | |
Curatore/i di Formazione e ricerca per una didattica inclusiva. Di Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola Milano ISBN:978-88-917-2829-6 | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
A proposal for a feasible evolution of the role of the support teacher in Italy ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2/2014. Pag.21-34 ISSN:2282-5061. | |
Aiello, Paola; Corona, Felice; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Pag.54-66 ISSN:1822-7864. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.59-68 ISSN:1947-3494. | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Palumbo, Carmen; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
"Moving Body": The Impact of "Simplexity" and "Educational Corporeality" in Italy. In Physical Education and Health-Global Perspectives and Best Practice Pag.231-242 Sagamore Publishing. ISBN:9781571677020 | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; Carlomagno, Nadia; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
The extended body in the teaching-learning process. In Educational Technology Use and Design for Improved Learning Opportunities Pag.261-268 IGI Gobal. ISBN:9781466661028 | |
DI TORE, Stefano; Pio Alfredo Di, Tore; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84946151318 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education REM. Vol. 2. Pag.123-133 ISSN:2037-0849. | |
Aiello, Paola; Carenzio, Alessandra; Di Gennaro, Diana Carmela; Di Tore, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.27-35 ISSN:2038-9442. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.107-122 ISSN:2282-5061. | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4. Pag.19-37 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
58665Human Machine Interaction, Embodied Cognition and Phenomenology: the Body in Digital Storytelling
2013 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Human Machine Interaction, Embodied Cognition and Phenomenology: the Body in Digital Storytelling. In: Learning & Teaching with Media & Technology Genoa (Italy). Brussels: ATEE aisbl Parmigiani Davide, Pennazio Valentina & Traverso Andrea Vol.1, Pag.448-459 ISBN:9789081563956 | |
ATEE-SIREM Winter Conference Proceedings Genoa - Italy 7-9 March 2013 | |
Di Tore Pio, Alfredo; Mangione Giuseppina, R.; Corona, Felice; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
I gesti internalizzati: strumenti di mediazione corporeo-sensoriale e di intervento educativo nei DSA. In L. D'Alonzo, P. Aiello, F. Bocci, R. Caldin, F. Corona, P. Crispiani, F. Falcinelli Di Matteo, S. Maggiolini, R. Militerni, S. Visentin, M. Sibilio DSA - Elementi di didattica per i bisogni educativi speciali Pag.67-71 Milano ETAS - RCS Libri. ISBN:9788845195525 | |
L., D'Alonzo; Aiello, Paola; F., Bocci; R., Caldin; Corona, Felice; P., Crispiani; F., Falcinelli Di Matteo; S., Maggiolini; R., Militerni; S., Visentin; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Una didattica "semplessa" per i Disturbi Specifici dell'Apprendimento. In L.D'Alonzo, P.Aiello, F.Bocci, R. Caldin, F.Corona, P.Crispiani, F.Falcinelli, S. Maggiolini, R.Militerni, S.Visentin, M.Sibilio DSA Elementi di didattica per i bisogni educativi speciali Pag.53-67 Milano ETAS - RCS Libri. ISBN:9788845195525 | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; Corona, Felice | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Abstract in Atti di convegno | |
“Microsoft Kinect as Motion Analysis Device for Didactic Purposes: Processing Kinect Motion Data according to Motion Analysis Protocols to Obtain High-Accuracy Parameters when Developing Exergames”. In: Book of Abstracts ECSS Vol.1, Pag.203-203 ISBN:9789090268682 | |
17th Annual Congress of the ECSS Bruges (Belgio) 4-7 luglio 2012 | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Corona, Felice; Baldassarre, Giuseppe; GOMEZ PALOMA, Filippo; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Abstract in Atti di convegno | |
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools. In: Book of abstract ICE 2012 Conference Research and Training Institute of East Aegean Vol.1, Pag.70-70 ISBN:9786185009045 | |
ICE 2012 Samos (Grecia) 5-7 luglio 2012 | |
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
SIMPLIFYING PRINCIPLES OF THE MOVING BODY TO COPE WITH THE COMPLEXITY OF TEACHING BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Pag.13-15 ISSN:1453-1194. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. vol 1, n2. Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Pio Alfredo Di, Tore; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p165 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
51909The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines
2012 | |
Articolo in rivista | |
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 2/1. Pag.203-210 ISSN:2281-3993. | |
Palumbo, Carmen; Aiello, Paola; N., Carlomagno | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p203 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
“ACTING BODY” AND “SIMPLEXITY”: A PROPOSAL FORTEACHING AND LEARNING JOURNAL OF TEACHING AND EDUCATION. Pag.23-27 ISSN:2165-6266. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Didactics, movement and technology: new frontiers of the human-machine interaction JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7. Pag.178-183 ISSN:1988-5202. | |
DI TORE, S.; D’Elia, F.; Aiello, P.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84860260990 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
Di Tore, S.; Aiello, P.; Palumbo, C.; Vastola, R.; Raiola, G.; D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 1:(2). Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 3(2). Pag.58-63 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Di Tore, A.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jdldc.2012040104 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Palumbo, Carmen; Vastola, Rodolfo; Raiola, Gaetano; D'Elia, Francesca; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
The potentials of bodily experience in the construction of knowledge: “bodilydynamic concept maps” as teaching-learning proposal for “meaningful learning” JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. 12 (3). Pag.284-288 ISSN:2247-8051. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7752/jpes.2012.03043 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84867082193 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning E-LEARNING AND DIGITAL MEDIA. Vol. 9(3). Pag.317-324 ISSN:2042-7530. | |
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.2304/elea.2012.9.3.317 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865388517 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Appunti per una fondazione epistemologica semplessa dell’agire didattico. In: TRAIETTORIE NON LINEARI NELLA RICERCA Lecce Pensa Editore Pag.27-30 ISBN:9788861521605 | |
Traiettorie non lineari nella ricerca Salerno 8.11.2012 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
APPUNTI PER UNA FONDAZIONE EPISTEMOLOGICA SEMPLESSADELL’AGIRE DIDATTICO. In TRAIETTORIE NON LINEARI NELLA RICERCA, NUOVI SCENARI INTERDISCIPLINARI Pag.27-30 Lecce Pensa Editore. ISBN:9788861521605 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Historical Pathway of Special Legislation in Italy. In Aiello Paola Italian Ministry Guidelines on SLD Students’ Special Educational Needs. Didactic Suggestions and Teachers' Training Pag.11-22 Szombathely Savaria University Press. ISBN:978-615-5251-11-5 | |
Aiello, Paola; Palumbo, Carmen | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Le potenzialità cognitive dell’interazione senso-motoria in ambienti virtuali. In I significati del movimento nella ricerca didattica. Approcci di ricerca e protocolli sperimentali a confronto Pag.301-314 Napoli Liguori Editore. ISBN:9788820757816 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
IL CORPO IN MOVIMENTO PER L’APPRENDIMENTO LINGUISTICO. In LA DIMENSIONE PEDAGOGICA ED IL VALORE INCLUSIVO DEL CORPO E DEL MOVIMENTO Pag.13-17 ISBN:9788861521759 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Pilot Study in Visual Motor Integration and Specific Learning Disabilities. In Marian Cretu Proceedings of the annual international conference: PHYSICAL EDUCATION, SPORT AND HEALTH Pag.357-361 | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Pio Alfredo Di, Tore; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools. In Valadis Prachialis ICE 2012 Conference Pag.732-738 Research and Training Institute of East Aegean. ISBN:9786185009052 | |
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Monografia o trattato scientifico | |
METODI E STRUMENTI DELLA RICERCA DIDATTICA SUL CORPO IN MOVIMENTO. Lecce Pensa Editore ISBN:9788861521568 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Monografia o trattato scientifico | |
Italian Ministry Guidelines on SLD Students’ Special Educational Needs. Didactic Suggestions and Teachers' Training. Szombathely Savaria University Press ISBN:9786155251115 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Monografia o trattato scientifico | |
IL CAMMINO DELLA RICERCA DIDATTICA SUL CORPO IN MOVIMENTO VERSO LA SEMPLESSITÀAspetti epistemologici e metodologici. Lecce Pensa Editore ISBN:9788861521698 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching-learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. 11/2. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.77-80 ISSN:1453-1194. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Vastola, Rodolfo; R., Prosperi; GOMEZ PALOMA, Filippo; C., Macchi; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test. (ind. SCOPUS) JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Teaching Research Focused on Physical Activities in Italian Primary School: The Use of Technological Instruments for the Assessment THE JOURNAL OF DIDACTICS. Vol. 2(1). Pag.96-106 ISSN:2067-4627. | |
Sibilio, Maurizio; Macchi, C.; Prosperi, R.; Ambretti, Antinea; Raiola, Gaetano; Aiello, Paola; Carlomagno, N. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
The potentials of bodily experience in the meaningful Learning:a teaching-methodological hypothesis for a dynamic construction of concepts INTERNATIONAL JOURNAL OF ARTS & SCIENCES. Vol. 4(8). Pag.409-414 ISSN:1557-718X. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Carlomagno, N. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
39724The complexity of the educational research in the teaching of motor activities. (ind. COPERNICUS)
2011 | |
Articolo in rivista | |
The complexity of the educational research in the teaching of motor activities. (ind. COPERNICUS) PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Pag.99-105 ISSN:1822-7864. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Le procedure di ricerca didattica per l’integrazione del disabile in riferimento allo sfondo normativo del progetto I-Care. In Maurizio Sibilio Ricercare corporeamente in ambiente educativo Pag.21-30 Lecce Pensa. ISBN:9788861521407 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Metodologia del Progetto e della Ricerca. In Maurizio Sibilio Ricercare corporeamente in ambiente educativo Pag.47-53 Lecce Pensa. ISBN:9788861521407 | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Body and Communication in Education: the Interpersonal and Cognitive Dimension of Movement. In Agnes N. Toth Teaching Motor Activities at Italian Infant Schools based on the National Guidelines of the Ministry of Education 2007 Pag.71-81 Szombathely Savaria University Press. ISBN:9789639882690 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Training technologies for the erderly: virtual environment role in balance training. In Macchi Claudio Methods and Didactics of Motor Activities in the Elderly Pag.46-49 SZOMBATHELY Savaria University Press. ISBN:9789639882683 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Tecnologie e strumenti di osservazione utilizzati nella ricerca coerentemente ai vincoli del sistema scolastico. In Maurizio Sibilio Ricercare corporeamente in ambiente educativo Pag.95-106 Lecce Pensa. ISBN:9788861521407 | |
Baldassarre, Giuseppe; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
The use of the calorimetric system to measure factors related to the competence of teachers of primary school. In Hughes M., Dancs H., Nagyvaradi K., Polgàr Y., James N., Vickovick G., Sporis G. Research Methods and Performance Analysis Pag.49-54 SZOMBATATHELY University of West Hungary. ISBN:9789639871434 | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Ambretti, Antinea; Raiola, Gaetano; Sibilio, Maurizio; Carlomagno, N. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
The Methodology of adapted physical activities for older persons. In Macchi Claudio Methods and Didactics of Motor Activities in the Elderly Pag.37-54 SZOMBATHELY Savaria University Press. ISBN:9789639882683 | |
Aiello, Paola; Macchi, C. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
L’attività fisica come terapia. In Macchi Claudio Disturbi Depressivi e Attività Fisica: Implicazioni Didattiche. Pag.51-73 Lecce Pensa. ISBN:9788861521278 | |
Macchi, Claudio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Ricercare corporeamente in ambiente educativo: presupposti teorici a sostegno dell’ipotesi di ricerca.. In Maurizio Sibilio Ricercare corporeamente in ambiente educativo Pag.31-44 Lecce Pensa. ISBN:9788861521407 | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Depressione nell’adolescenza e Attività Fisica: Implicazioni didattiche.. In Macchi Claudio Disturbi Depressivi e Attività Fisica: Implicazioni Didattiche . Pag.75-87 Lecce Pensa. ISBN:9788861521278 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Monografia o trattato scientifico | |
Corpo e Movimento. Itinerari didattici per l'apprendimento linguistico. Napoli Cuen ISBN:9788871467764 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Movement Teaching for the access to knowledge in primary school in Italy: I CARE project. In: Book of AbstractsVol.1, Pag.247-247 ISBN:9786056142703 | |
15th Annual Congress of ECSS: “Sport Sciences: Where the Cultures Meet” Antalya (Turchia) 23-26 giugno 2010 | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Abstract in Atti di convegno | |
The function of corporeity for an alternative access to the historical contents in the Italian low secondary school. In: Book of Abstracts ANTALYA ECSS Vol.1, Pag.552-552 ISBN:9786056142703 | |
15th Annual Congress of ECSS: “Sport Sciences: Where the Cultures Meet” Antalya (Turchia) 23-26 giugno 2010 | |
D’Elia, F.; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Theoretical perspectives to the teaching of motor and sports activities: characteristics and contstraints of the behaviorist approach BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Pag.91-95 ISSN:1453-1194. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
THE TEACHING RESEARCH FOCUSED ON THE MOVEMENT: HEURISTIC APPROACHES AND ELEMENTS OF COMPLEXITY (ind. SCOPUS) CITIUS ALTIUS FORTIUS. Vol. 29. Pag.52-56 ISSN:2066-2483. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Theoretical perspectives to the teaching of motor and sports activities: characteristics and constraints of the behaviorist approach BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Pag.91-95 ISSN:1453-1194. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
The assessment-prediction capacities of teachers during physical activities in the primary school in Italy: analysis of the relationship between expected energy expenditure and actual energy expenditure during a light physical activity lasting 15 minutes. (ind. SCOPUS) SPORT SCIENCE. Vol. 3. Pag.7-10 ISSN:1840-3670. | |
Carlomagno, N.; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Raiola, Gaetano; Prosperi, R.; Macchi, C. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865244864 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Some basic elements for a possible classification of motor activities ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 4. Pag.13-16 ISSN:1840-2976. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Some basic elements for possible classification of motor activities ACTA KINESIOLOGICA. Pag.13-16 ISSN:1840-2976. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Energy expenditure implications in the use of teaching methodologies: possible influence of the laboratory focused on body and movement in improving wellness in primary school students SPORTEKSPERT. Vol. 3(2). Pag.37-40 ISSN:1840-3638. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
The Educational Potentialities of Motor and Sports-Playful Activities to Facilitate the Access to Knowledge in Primary School. INTERNATIONAL QUARTERLY OF SPORT SCIENCE. Vol. 2. Pag.19-26 ISSN:2060-9469. | |
D'Elia, Francesca; Aiello, Paola; Carlomagno, N. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Le potenzialità cognitive dell'interazione senso-motoria in ambienti virtuali. In: Il corpo e il movimento nella ricerca didattica Lecce Pensa Pag.00-00 ISBN:9788861521018 | |
Il corpo e il movimento nella ricerca didattica Salerno 28-29 Maggio 2010 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Movement teaching for the access to knowledge in Primary School in Italy: "I Care Project". In: Book of Abstract. Sport science: Where the cultures meet. ANTALYA Korkusuz, F., Ertan,H., Tsolakidis, E. Pag.247-247 ISBN:9786056142703 | |
15th Annual Congress of the European College of Sport science Antalya/Turkey 23-26 June, 2010 | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
The Inclusive Value of Motor-Sport Experience in the Educational Contests in Italy.. In: Book of abstracts. Sport science:Where the culture meet. ANTALYA Korkusuz, F., Ertan,H., Tsolakidis, E. Pag.624-624 ISBN:9786056142703 | |
15th Annual Congress of the European College of Sport science Antalya/Turkey 23-26 June, 2010 | |
Galdieri, M; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
The function of corporeity for an alternative access to the historical contents in the Italian Low Secondary School. In: Book of Abstracts. Sport Science : Where The Culture Meet ANTALYA Korkusuz, F., Ertan,H., Tsolakidis, E. Pag.552-552 ISBN:9786056142703 | |
15th Annual Congress of the European College of Sport science Antalya/Turkey 23-26 June, 2010 | |
D'Elia, F; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge. In: Book of Abstracts Oslo ECSS Vol.1, Pag.237-237 ISBN:9788250204201 | |
14th Annual Congress of ECSS “Sport Sciences: Nature, Nurture and Culture” Oslo (Norvegia) 24-27 giugno 2009 | |
D'Elia, Francesca; Galdieri, Michela; Baldassarre, Giuseppe; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy. In: Abstracts book NOTO MARINA Società Italiana delle Scienze Motorie e Sportive Pag.21-22 | |
I Convegno Nazionale SISMES Noto Marina (SR) 2-3 ottobre | |
Galdieri, M; Delia, F; Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; Lipoma, M; Carlomagno, N. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Abstract in Atti di convegno | |
The sense of gender motor threshold in Ars Gladiatoria: the case of women in the arena in ancient Rome. In: Book of Abstracts Pag.34-34 | |
14° Convegno Internazionale del CESH / 1° Convegno Nazionale della SISS Pisa 17-20 settembre 2009 | |
Carlomagno, N.; Patti, D.; D’Elia, F.; Aiello, Paola; Lipoma, M.; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy. In: Book of Abstracts Kallithea, Chalkidiki International Association of Sport Kinetics Pag.297-297 ISBN:9789608840324 | |
Carlomagno, N.; D’Elia, F.; Ambretti, Antinea; Aiello, Paola; Baldassarre, Giuseppe; Galdieri, Michela; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary schools in the province of Naples ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 3(2009). Pag.12-17 ISSN:1840-2976. | |
D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Galdieri, Michela; Prosperi, R.; Mantile, G.; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
“Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary scholls in the province of naples (Italy – ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 3. Pag.7-12 ISSN:1840-2976. | |
Delia, F; Carlomagno, N; Galdieri, Michela; Prosperi, R; Mentile, G; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
The autobiographical approach as a tool of self-assessment for teaching skills of Primary School teachers in the motor field: the experience of Campania. (ind. SCOPUS) SPORT SCIENCE. Vol. II/1. Pag.68-71 ISSN:1840-3670. | |
Galdieri, Michela; Carlomagno, N.; D'Elia, Francesca; Prosperi, R.; Baldassarre, Giuseppe; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
Analysis of training needs for teacher to improve teaching activities in primary school in the Province of Neaples (Italy) ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 3 (2009) 1. Pag.12-17 ISSN:1840-2976. | |
D'Elia, Francesca; Carlomagno, N; Galdieri, M; Prosperi, R; Mantile, G; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge.. In: Sport Sciences: Nature, Nurture and Culture. OSLO ECSS Pag.237-237 ISBN:9788250204201 | |
14th Annual Congress of the ECSS. Sport Sciences:Nature,Nurture and Culture Oslo,Norway June 24-27, 2009 | |
D'Elia, Francesca; Galdieri, M; Baldassarre, G; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy. In: Atti dell’ XI Conferenza Internazionale di Sport Kinetics “Current and Future Directions in Human Kinetics Researches Pag.N-N | |
XI Conferenza Internazionale di Sport Kinetics “Current and Future Directions in Human Ki Kallithea, Halkidiki (Grecia) 25-27 SETTEMBRE 2009 | |
Baldassarre, Giuseppe; Nadia, Carlomagno; Francesca, D'Elia; Ambretti, Antinea; Aiello, Paola; Galdieri, Michela; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Experimental research in motor and sport activities field in primary school in Italy: an integrated model of action research and descriptive research. In: Atti del I Convegno Nazionale della SISMES (Società Italiana delle Scienze Motorie e Sportive) NOTO MARINA SISMES Pag.15-15 | |
I Convegno Nazionale della SISMES Noto Marina (SR) 2- 3 ottobre | |
Delia, F; Galdieri, Michela; Carlomagno, N; Aiello, Paola; Lipoma, M; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
La trasferibilità in altri contesti di abilità acquisite attraverso il gioco del Bridge .. In: Physical Education and Sport in Research 2009: Aging and physical activity RYDZYNA Pag.1-4 | |
Physical Education and Sport in Research 2009: Aging and physical activity Rydzyna/ Poland, 10-12 September 2009 | |
Galdieri, M; Aiello, Paola; Prosperi, R; Carrozza, S; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Experimental research in motor and sport activities field in primary school in Italy: an integrated model of action research and descriptive research. In: Book of Abstracts NOTO MARINA SISMES Pag.22-23 | |
I Convegno Nazionale della SISMES Noto Marina (SR) 2-3 ottobre 2009 | |
D'Elia, Francesca; Galdieri, M; Carlomagno, N; Aiello, Paola; Lipoma, M; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Corpo, Movimento e Didattica nei Processi di Conoscenza Linguistica. In Dipartimento di Scienze dell'Educazione (Università degli Studi di Salerno) Quaderni di Dipartimento Pag.303-314 Lecce Pensa. ISBN:9788861521155 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
La dimensione corporeo-chinestesica in una prospettiva “incarnata” e situata della cognizione. In LUCIO D'ALESSANDRO E MAURIZIO SIBILIO Beni Confiscati e Inclusione Sociale Pag.109-117 NAPOLI Cuen. ISBN:9788871467719 | |
Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
El merito del grupo en las actividades fisicas de la escuela primaria. In MAURIZIO SIBILIO Reflexiones didáctico-pedagógicas sobre la enseñanza de las actividades motoras y lúdico deportivas en la escuela de la infancia y en la escuela primaria italiana Pag.107-118 CÒRDOBA Universidad de Còrdoba. ISBN:9788461346332 | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Studio sulla relazione tra consumo energetico degli alunni e metodi di insegnamento delle attività motorie e sportive nella Scuola Primaria Italiana. In Università degli Studi di Salerno – Dipartimento di Scienze dell’Educazione Quaderni del Dipartimento 2008-2009 Pag.197-206 Lecce Pensa. ISBN:9788861521049 | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Motor and sports autobiography of future primary school teachers. In: Book of Abstracts Liubljana University of Liubljana, Faculty of Sport Vol.1, Pag.69-70 ISBN:9789616583671 | |
YOUTH SPORT 2008 Liubljana 14-16 novembre 2008 | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; Carlomagno, N.; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Relationship Between Motor and Sports Skills Perception and Competence of Future Primary School Teachers. In: Book of Abstracts BELGRADO Pag.112-112 | |
International scientific conference on Theoretical, methodology and methodical aspects of PE Belgrado, Serbia 11 dicembre 2008 | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; Carlomagno, N; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
Le attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino. CHINESIOLOGIA. Vol. 2. Pag.0-0 ISSN:1824-7911. | |
GOMEZ PALOMA, F.; Sgambelluri, R.; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
Attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino CHINESIOLOGIA. Vol. VOL.2. Pag.54-58 ISSN:1824-7911. | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; Sgambelluri, Rosa; Aiello, Paola | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Contributo in Atti di convegno | |
RELATIONSHIP BETWEEN MOTOR AND SPORTS SKILLS PERCEPTION AND COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS. In: AA BELGRADO Pag.0-0 | |
Theoretical, methodology and methodical aspects of physical education Belgrade - Serbia Dicember 11-12 | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; Nadia, Carlomagno; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Motor and sports autobiography of future primary school teachers. In: 4th international symposium youth sport 2008 book of abstrac LJUBLJANA Gregor Starc, Marjeta Kovac, Katarina Bizjak Pag.69-70 ISBN:9789616583671 | |
The Heart of Europe Ljubljana November 14-16 | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; Nadia, Carlomagno; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Studio sulla relazione tra consumo energetico degli alunni e metodi di insegnamento delle attività motorie e sportive nella scuola primaria in Italia.. In Diparimento di Scienze dell'Educazione (Università degli Studi di Salerno) Quaderni del Dipartimento Pag.197-206 Napoli Pensa. ISBN:9788861521049 | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |