Pubblicazioni

Alfonso SIANO Pubblicazioni


2017
Articolo in rivista
Rethinking Bernstein communication wheel: A re-visitation of a communication tool
THE BOTTOM LINE. Vol. 30. Pag.186-194
ISSN:0888-045X.
Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Foroudi, Pantea; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/BL-08-2017-0018
Codice identificativo ISI: WOS:000415253000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85033718318
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Museo e tecnologie digitali: profili professionali emergenti
IL CAPITALE CULTURALE. Vol. 15. Pag.103-135
ISSN:2039-2362.
Confetto, Maria Giovanna; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.13138/2039-2362/1581
Codice identificativo ISI: WOS:000404431100006
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
More than words: Expanding the taxonomy of greenwashing after the Volkswagen scandal
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 71. Pag.27-37
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Amabile, Sara
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2016.11.002
Codice identificativo ISI: WOS:000389166300004
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84996479944
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Valutare e migliorare la comunicazione digitale per la sostenibilità: un modello operativo per i siti web
SINERGIE. Vol. 35. Pag.81-103
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
CEO communication: engagement, longevity and founder centrality. An exploratory study in Italy
CORPORATE COMMUNICATIONS. Vol. 22. Pag.273-291
ISSN:1356-3289.
Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/CCIJ-10-2015-0062
Codice identificativo ISI: WOS:000407391700002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85027029079
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
CSR communication in corporate websites and different types of organizational legitimacy. Some empirical evidence from a global perspective.
In: Sinergie - Sima 2017 Conference - Conference Proceedings CUEIM Comunicazione Pag.3-6
ISBN:97888907394-9-1
Sinergie - Sima 2017 Conference "Value co-creation: management challenges for business and society"
Napoli - University of Napoli Federico II (Italy) 15-16 June 2017
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Yin, Juelin
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
IMC and place tourism: toward a conceptual model.
In: 7th Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA) Conference Proceedings Aranzadi Pag.411-412
ISBN:9788491522270
The 7th Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA)
Lisbon 28-30 June 2017
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Kitchen, Philip James; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
Communicating CSR for legitimacy: a comparison between service and product companies..
In: 20th Conference Excellence in Services International Conference - Conference Proceedings Pag.825-834
ISBN:9788890432774
20th Conference Excellence in Services International Conference
Verona September 7 and 8, 2017
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Sardanelli, Domenico
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
Stakeholder engagement and CSR communication strategies for corporate legitimacy. Insights from controversial industries websites.
In: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2017: CONFERENCE PROCEEDINGS Ljubljana Izdajatelj: Faculty of Social Sciences Pag.69-74
ISBN:978-961-235-838-9
The 4th International CSR Communication Conference
Austrian Academy of Sciences, Vienna, Austria 21-23 September 2017
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia; Sardanelli, Domenico
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)