Pubblicazioni

Alfonso SIANO Pubblicazioni


2021
Articolo in rivista
CSR signals: exploring their use in controversial industries
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2021. Pag.249-266
ISSN:2662-3323.
Sardanelli, Domenico; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-021-00030-z
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Fifth-generation (5G) communication networks and sustainability: a research agenda
CORPORATE GOVERNANCE AND RESEARCH & DEVELOPMENT STUDIES. Pag.55-73
ISSN:2704-8462.
Palazzo, Maria; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/cgrds1-2021oa10459
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Data-driven talent management: quali prospettive di sviluppo in Italia?
MARK UP. Pag.1-4
ISSN:1122-8873.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Sardanelli, Domenico
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Company’s Risk/Reward Profile in the Sustainable Economy: What Role Can Marketing Play?
MICRO & MACRO MARKETING. Vol. 1. Pag.43-67
ISSN:1121-4228.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Sardanelli, Domenico
Digital Object Identifier (DOI): 10.1431/100336
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117801905
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Consumer upcycling as emancipated self-production: Understanding motivations and identifying upcycler types
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION. Vol. 285. Pag.124824-124824
ISSN:0959-6526.
Coppola, Carla; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.124812
Codice identificativo ISI: WOS:000611931200016
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85095809880
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
From fragmentation to collaboration in tourism promotion: an analysis of the adoption of IMC in the Amalfi coast
CURRENT ISSUES IN TOURISM. Vol. 24. Pag.567-589
ISSN:1368-3500.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13683500.2020.1782856
Codice identificativo ISI: WOS:000547312200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087382790
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Exploring the role of the Amazon effect on customer expectations: An analysis of user-generated content in consumer electronics retailing
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR. Pag.1-12
ISSN:1472-0817.
Vollero, A.; Sardanelli, D.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/cb.1969
Codice identificativo ISI: WOS:000667969600001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85108978849
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
CSR of foreign banks from Central and Eastern Europe – an international comparison
EUROPEAN JOURNAL OF INTERNATIONAL MANAGEMENT. Pag.1-25
ISSN:1751-6757.
Panait, M.; Voica, C.; Palazzo, M.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/EJIM.2021.10040798
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Urban and rural destinations on Instagram: exploring the influencers’ role in #sustainabletourism
LAND USE POLICY. Vol. 100. Pag.104915-104915
ISSN:0264-8377.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Vitale, Pierluigi; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.landusepol.2020.104915
Codice identificativo ISI: WOS:000598930300017
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087951332
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Exploring the loss of brand control: an analogy- based approach..
In: Proceedings. XVIII SIM Conference. Società Italiana Marketing Pag.1-24
ISBN:9788894391862
Trasformazione digitale dei mercati: il Marketing nella creazione di valore per le imprese e la società
University of Ancona 14-15 ottobre 2021
Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
From brand control to brand co-creation: paradigm shift and emerging new brand perspectives..
In: Electronic Conference Proceedings. Sinergie-SIMA 2021. Sandro Castaldo - Arabella Mocciaro Li Destri - Lara Penco and Marta Ugolini Pag.327-332
ISBN:9788894393798
Leveraging intersections in management theory and practice.
University of Palermo 10-11 giugno
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2021.01
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)