Pubblicazioni

Alfonso SIANO Pubblicazioni


2020
Articolo in rivista
From CSR to CSI: analysing consumers' hostile responses to branding initiatives in social media-scape
QUALITATIVE MARKET RESEARCH JOURNAL. Vol. 23 (2). Pag.1-12
ISSN:1352-2752.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000512731800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85079727040
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Self-production in an upcycling online community: shared knowledge, collaborative ideas and creation of value.
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2. Pag.231-248
ISSN:2662-3323.
Coppola, C.; Vollero, A.; Conte, F.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-020-00010-9
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Corporate social responsibility penetration, explicitness, and symbolic communication practices in Asia: A national business system exploration of leading firms in sustainability
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Vol. 27 (3). Pag.1425-1435
ISSN:1535-3958.
Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1895
Codice identificativo ISI: WOS:000505764200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85078638755
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Come i CEOs rispondono alla crisi: un’analisi comparativa delle strategie retoriche durante la pandemia da Coronavirus
CORPORATE GOVERNANCE AND RESEARCH & DEVELOPMENT STUDIES. Vol. 1. Pag.65-83
ISSN:2704-8462.
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
From strategic corporate social responsibility to value creation: an analysis of corporate website communication in the banking sector
INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING. Vol. 38 (7). Pag.1529-1552
ISSN:0265-2323.
Palazzo, M.; Vollero, A.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/IJBM-04-2020-0168
Codice identificativo ISI: WOS:000583577700006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85090458658
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Hoftsede's cultural dimensions and corporate social responsibility in online communication: Are they independent constructs?
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Vol. 27 (1). Pag.53-64
ISSN:1535-3958.
Vollero, A.; Siano, A.; Palazzo, M.; Amabile, S.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1773
Codice identificativo ISI: WOS:000506276500006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85066015311
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Developing Corporate Communications in Italian firms: An Exploratory Study
QUALITATIVE MARKET RESEARCH JOURNAL. Vol. 23. Pag.407-426
ISSN:1352-2752.
Palazzo, Maria; Faroudi, Pantea; Kitchen, Philip James; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/QMR-12-2017-0185
Codice identificativo ISI: WOS:000512301100001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85079182535
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
How to boost place branding leveraging on community relations. An exploration of banking sector in Ghana
QUALITATIVE MARKET RESEARCH JOURNAL. Vol. 23. Pag.933-960
ISSN:1352-2752.
Palazzo, Maria; Deigh, Linda; Pantea, Faroudi; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/QMR-01-2018-0013
Codice identificativo ISI: WOS:000512307500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85079178465
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Mobile Banking: An Innovative Solution for Increasing Financial Inclusion in Sub-Saharan African Countries: Evidence from Nigeria
SUSTAINABILITY. Vol. 12. Pag.1-24
ISSN:2071-1050.
Siano, Alfonso; Raimi, Lukman; Palazzo, Maria; Clementina Panait, Mirela
Digital Object Identifier (DOI): doi:10.3390/su122310130
Codice identificativo ISI: WOS:000597899900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85097410832
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Data-driven talent management: quali prospettive di sviluppo in Italia?.
In: Sinergie-SIMA 2020 - Electronic Conference Proceeding Sinergie Pag.625-629
ISBN:97888943937-6-7
Sinergie-SIMA 2020 Conference - Grand challenges: companies and universities working for a better society
University of Pisa (Italy) 7-8 September 2020
Sardanelli, Domenico; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
L’impatto del Coronavirus sulla comunicazione aziendale: analisi delle lettere dei CEO agli azionisti.
In: Sinergie-SIMA 2020 - Electronic Conference Proceeding Sinergie Pag.619-623
ISBN:97888943937-6-7
Sinergie-SIMA 2020 Conference - Grand challenges: companies and universities working for a better society
University of Pisa (Italy) 7-8 September 2020
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Amazon Effect? an Analysis of User-Generated Content on Consumer Electronics Retailers’ Facebook Pages.
In: Advances in Digital Marketing and eCommerce Springer Pag.188-193
ISBN:978-3-030-47594-9; 978-3-030-47595-6
First International Digital Marketing & eCommerce Conference - DMEC 2020
Barcelona June 25th-26th
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Sardanelli, Domenico
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-47595-6_23
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85125273088
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
The Role of Igers inthe Territorial Dynamics of Sustainable Tourism-oriented Destinations.
In: NEW METROPOLITAN PERSPECTIVES Berlin Springer Vol.2, Pag.759-767
ISBN:978-3-030-48278-7
NEW METROPOLITAN PERSPECTIVES International Symposium – 4th edition
online May 27-30, 2020
Vitale, Pierluigi; Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-48279-4_71
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091303588
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Automatic Text Classification Through Point of Cultural Interest Digital Identifiers.
In Barolli, Leonard, Hellinckx, Peter, Natwichai, Juggapong Advances on P2P, Parallel, Grid, Cloud and Internet Computing Pag.211-220 Cham Springer.
ISBN:978-3-030-33508-3; 978-3-030-33509-0
ISSN:2367-3370.
Catone, Maria Carmela; Falco, Mariacristina; Maisto, Alessandro; Pelosi, Serena; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-33509-0_19
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85074701385
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Conclusion to ‘Beyond multi-channel marketing: Critical Issues in Dual Marketing.
In Beyond multi-channel marketing: Critical Issues in Dual Marketing Pag.1-15 Emerald Publishing Limited.
ISBN:9781838676865
Palazzo, Maria; Foroudi, Pantea; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Introduction to ‘Beyond multi-channel marketing: Critical Issues in Dual Marketing.
In Beyond multi-channel marketing: Critical Issues in Dual Marketing Pag.1-10 Emerald Publishing Limited.
ISBN:9781838676865
Palazzo, Maria; Foroudi, Pantea; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Digital CSR communication of Welsh companies.
In Dahlgaard-Park, S.M. & Dahlgaard, J.J. (Eds.) Key Challenges and Opportunities for Quality, Sustainability and Innovation in the Fourth Industrial Revolution: Quality and Service Management in the Fourth Industrial Revolution-Sustainability and Value Co-creation Pag.353-375
ISBN:978-981-123-034-9
Conte, Francesca; Deacon, Jonathan; Siano, Alfonso
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85109742080
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Curatela
Curatore/i di Beyond Multi-Channel Marketing: Critical Issues in Dual Marketing. Di Palazzo, Maria; Foroudi, Pantea; Siano, Alfonso Emerald Publishing Limited
ISBN:9781838676865
Palazzo, Maria; Foroudi, Pantea; Siano, Alfonso
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85137821544
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)