Pubblicazioni

Alfonso SIANO Pubblicazioni


2022
Articolo in rivista
Ex ante assessment of sustainable marketing investments
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Pag.1-17
ISSN:2662-3323.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-022-00052-1
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
From brand control to brand co-creation: An integrated framework of brand paradigms and emerging brand perspectives
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 152. Pag.372-386
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2022.08.001
Codice identificativo ISI: WOS:000861032500010
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85135701063
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Convergence or divergence? A comparative analysis of CSR communication by leading firms in Asia, Europe, and North America
PUBLIC RELATIONS REVIEW. Vol. 48. Pag.102142-102153
ISSN:0363-8111.
Vollero, A.; Yin, J.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.pubrev.2021.102142
Codice identificativo ISI: WOS:000768249900003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85121616540
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Measuring and evaluating CSR information and involvement strategies on corporate Facebook pages
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Pag.1-29
ISSN:2662-3323.
Amabile, Sara; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-022-00053-0
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Accessibility and social inclusion: an empirical investigation on the adoption of World Wide Web Consortium guidelines on corporate websites
SINERGIE. Vol. 40. Pag.89-107
ISSN:0393-5108.
Conte, Francesca; Coppola, Carla; Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s118.2022.05
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140394181
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Redefining brand hijacking from a non-collaborative brand co-creation perspective
THE JOURNAL OF PRODUCT & BRAND MANAGEMENT. Vol. 31(1). Pag.110-126
ISSN:1061-0421.
Siano, A.; Confetto, M. G.; Vollero, A.; Covucci, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/JPBM-03-2020-2780
Codice identificativo ISI: WOS:000652650500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85106335526
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Big data analytics vs brand building: conciliare le prospettive attraverso una strategia duale.
In: Proceedings. XIX SIM Conference. Società Italiana Marketing Pag.1-24
ISBN:9788894391862
NEXT GENERATION MARKETING. People, Planet, Place: cooperation & shared value for a new era of critical marketing
Università degli Studi di Salerno 20-21 ottobre 2022
Conte, Francesca; Bertolini, Alessandra; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
The Illusion of Brand Control: An Integrative Review.
In: Advances in National Brand and Private Label Marketing - Ninth International Conference, 2022 Cham Springer Pag.98-105
ISBN:978-3-031-06580-4
Advances in National Brand and Private Label Marketing - Ninth International Conference, 2022
Barcelona, Spain 27-28 June 2022
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-06581-1_13
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85131926964
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Come supportare i manager nella comprensione del loss of brand control..
In: Electronic Conference Proceedings. Sinergie-SIMA 2022 Management Conference Società Italiana di Management Pag.577-587
ISBN:9788894713602
Boosting knowledge & trust for a sustainable business
Bocconi University of Milan (Italy) 30 June – 1 July 2022
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2022.01
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Sostenibilidad e inclusión: la diversidad como valor corporativo.
In M, della Volpe, & A, Jaramillo-Gutiérrez (Eds.) Educación digital, inclusión, emprendimiento Pag.261-280 Bogotá Penguin Random House.
ISBN:978-958-5165-22-9
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; DELLA VOLPE, Maddalena; Bertolini, Alessandra
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The impact of new brand co-creation perspectives on the Resource-Based Management model.
In Innovazione e management. Omaggio a Salvio Vicari Pag.469-479
ISBN:9788823851863
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)